ÁSZF

Dr. Stáhl Patrícia csecsemő- és gyermekgyógyász szakorvos
(www.patriciadrstahl.hu)

Preambulum

WINGENFELD Humán-Egészségügyi Korlátolt Felelősségű Társaság, képviseletében Dr. Stáhl Patrícia csecsemő-és gyermekgyógyász szakorvos (rendelő címe: 8380 Hévíz, Tavirózsa u. 1. fsz. 11., továbbiakban: telephely), jelen dokumentumban továbbiakban, mint Szolgáltató www.patriciadrstahl.hu honlapján elérhető egészségügyi szolgáltatásokhoz kapcsolódóan jelen általános szerződési feltételeket teszi közzé annak érdekében, hogy lehetővé tegye, hogy a szolgáltatást igénybe vevő annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és azt megfelelő ismeret birtokában fogadja el.

I. Fogalmak

  1. Szolgáltató: WINGENFELD Humán-Egészségügyi Korlátolt Felelősségű Társaság,
    (székhely: 8380 Hévíz, Vörösmarty utca 3. fsz. 1., cégjegyzékszám: 20-09-068185,
    adószám: 14163148-1-20), továbbiakban: szolgáltató.
  2. Általános szerződési feltétel (továbbiakban: ÁSZF): az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
  3. Adatkezelési tájékoztató: szolgáltató által kiadott, a GDPR 12. cikkének megfelelő tájékoztató szolgáltató főtevékenységéhez kapcsolódó honlap működése során egyes adatkezelési tevékenységeiről, szabályairól.
  4. Honlap: szolgáltató tulajdonában és kezelésében lévő www.patriciadrstahl.hu honlap, melyen keresztül érhetőek el jelen ÁSZF tárgyi hatálya alá tartozó szolgáltatások.
  5. Ügyfél: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró, cselekvőképes természetes személy, aki a honlapon sikeres regisztrációt teljesített, továbbiakban: ügyfél. Az ügyfél az ÁSZF elfogadásával nyilatkozik, hogy cselekvőképessége, továbbá szerződéskötési képessége nincs korlátozva és a páciens vonatkozásában nyilatkozattételre, képviseletre jogosult.
  6. Páciens: az ügyfélhez, mint törvényes képviselőhöz tartozó, 18 év alatti személy, akire vonatkozóan ügyfél a szolgáltatást igénybe kívánja venni, továbbiakban: páciens.
  7. Regisztráció: ügyfél saját és a páciens(ek) adatainak megadásával személyes profilt hoz létre, mely adatok a szolgáltatások megrendelésénél kerül előtöltésre. Regisztráció hiányában a honlap szolgáltatásai nem használhatóak. Szolgáltató a regisztráció során megadott adatokat az adatkezelési tájékoztató szerint meghatározottak szerint kezeli.
  8. Fiók: a honlapon ügyfél és páciens adatait tartalmazó, felhasználói névvel és jelszóval indítható alkalmazás.
  9. Szerződés: a honlapon keresztüli megrendeléssel, elektronikus úton létrejött szerződés.
  10. Szolgáltatás: szolgáltató által nyújtott, a honlapon mindenkor elérhető és ott megrendelhető egészségügyi szolgáltatás (részletesen: 12. és 13. pont)
  11. Szolgáltatási díj: szolgáltató által meghatározott, a honlapon közzétett egészségügyi szolgáltatás bruttó díja forintban.
  12. Fizikális vizsgálat: szolgáltató rendelőjében történő, személyes jelenléthez kötött egészségügyi szolgáltatás (csecsemő- és gyermekszakorvosi vizsgálat), mely a szakorvos által végzett vizsgálatokat tartalmazza. A vizsgálat a panaszoknak vagy kérésnek megfelelően történik. A vizsgálat többféle irányt vehet, annak megfelelően, hogy a vizsgálat közben felmerül-e további szükséges vizsgálat. A fizikális vizsgálat jelen ÁSZF szerint lehet:
    1. akut fizikális vizsgálat (legfeljebb 72 órán belüli időpont foglalható),
    2. nem akut fizikális vizsgálat (legfeljebb 120 órán belüli időpont foglalható).
  13. Telemedicina szolgáltatás: a csecsemő- és gyermekszakorvos az ügyféllel való személyes (fizikai) találkozás nélkül, online eszközök alkalmazásával nyújt orvosi szaktanácsadást az ügyfél (páciens) részére. Az alábbi tevékenységek végezhetők táv-monitoring és egyéb infokommunikációs technológiák segítségével:
    a) a beteg egészségi állapotának szakmai megítélése,
    b) a betegség kockázatának felderítése,
    c) konkrét betegség(ek) meghatározása,
    d) a beteg állapotának pontosabb megítéléséhez szükséges vizsgálatok elrendelése, gyógykezelés elindítása, gyógyszer-rendelés, terápia,
    e) távkonzultáció,
    f) a beteg állapotának követése és a diagnózis felállítása távmonitoring eszközökkel a információk alapján,
    g) betegirányítás,
    h) kontroll, utógondozás,
    i) távkonzílium szervezése,
    j) beutaló kiállítása,
    k) tanácsadás, pszichoterápia,
    l) szoptatási tanácsadás,
    m) telefonon, online vagy más formában megvalósított tanácsadás, kommunikáció,
    n) diagnózis, terápiás javaslat felállítása,
    o) gyógyszer rendelése.
    A telemedicina szolgáltatás jelen ÁSZF szerint lehet:
    1. akut telemedicina szolgáltatás (legfeljebb 72 órán belüli időpont foglalható),
    2. nem akut telemedicina szolgáltatás (legfeljebb 120 órán belüli időpont foglalható).

II. Hatály

  1. Tárgyi hatály: szolgáltató honlapján keresztül történő vásárlással létrejött szerződésekre terjed ki. Az ÁSZF szabályozza többek között a honlapon történő megrendelés, vásárlás menetét, a díjfizetést, az online szerződéskötéssel létrejött jogviszony tartalmát, a szerződés szerinti szolgáltatások igénybevételét, valamint a szerződés megszűnését.
  2. Személyi hatály: kiterjed a honlapon szolgáltatást rendelő/vásárló és a szolgáltatást igénybe vevő valamennyi személyre.
  3. Időbeli hatály: jelen ÁSZF 2024. január 1. napjától kezdődően hatályos, azt követően létrejött szerződésekre irányadó. Szolgáltató fenntartja jogát az ÁSZF módosítására.

III. Szerződés létrejötte

  1. Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés meghatározza a felek jogait, az igénybe vehető szolgáltatások körét és ezek díját. Szolgáltató csak 18. életévét betöltött személlyel köt szerződést. Szolgáltató fenntartja jogát arra, hogy a megadott adatok valódiságát ellenőrizze, illetve hibás vagy hamis adatközlés észlelése esetében a szerződést megszüntesse.
  2. A szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy az ügyfél a honlapon adott tájékoztatást (árakról, időpontfoglalásról, rendelésről) megismerte, megértette és ezek ismeretében az ÁSZF alapján szerződést kíván kötni. A szerződés további feltétele az ügyfél honlapon történő előzetes regisztrációjának elvégzése.
  3. A szerződés létrejötte három lépésből áll: az időpontfoglaláshoz tartozó modulban tartozó adatsoros felület kitöltése, második az ÁSZF, valamint az adatkezelési szabályzat tartalmának elfogadása, telemedicina szolgáltatás foglalása esetén szolgáltatás díjának előzetes teljesítése.
    a) Időpontfoglalás
    1. Ügyfél regisztráció során megadott e-mail címe és saját jelszava segítségével a honlapon belép saját fiókjába, ahol az „Időpontfoglalás” gombra kattintva indítja a szolgáltatás foglalására szóló folyamatot.
    2. Ügyfél kiválasztja a kívánt szolgáltatás típusát:
      1. akut fizikális vizsgálat,
      2. nem akut fizikális vizsgálat,
      3. akut telemedicina szolgáltatás,
      4. nem akut telemedicina szolgáltatás.
    3. Ügyfél kiválasztja a rendszer által felkínált lehetőségek közül a számára megfelelő időpontot. Az időpont kiválasztását követően ügyfélnek fizikális vizsgálat igénylése során lehetősége van az „esetleírás” szövegmezőben megjegyzést fűznie a foglaláshoz. Telemedicina szolgáltatás igénylése esetében az „esetleírás” szövegmező kötelezően töltendő a pácienssel
      összefüggő leírással, adatok megadásával.
    4. Ügyfél kiválasztja a regisztráció során megadott gyermekek adatai közül az érintett páciens nevét, választása szerint egészségpénztári adatokat jelölhet meg.
    5. Ügyfél rádiógombok alkalmazásával nyilatkozik az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató megismeréséről, azok elfogadásáról. Amennyiben ügyfél nem jelzi ezek egyikének vagy mindkettőnek a megismerését és elfogadását („pipál”), akkor a folyamat nem folytatható, ebben az esetben a szerződés nem jön létre.
    6. Ügyfél a „megrendelés” gombra kattintva véglegesíti a foglalást.

    b) Telemedicina szolgáltatás foglalása esetében ügyfél a megrendelés véglegezését követően átirányításra kerül a Simplepay oldalára, ahol a szolgáltatás díját előzetesen teljesíti. A fizetési folyamat sikertelensége esetén a szerződés nem jön létre.
    c) Ügyfél a sikeres foglalásról és annak rögzített adatairól a regisztráció során megadott e-mail címére értesítést kap. Ügyfél fiókjában tekintheti meg és kezelheti (lemondhatja, módosíthatja) sikeres foglalásait.

  4. A szerződés nyelve magyar, a szerződés(ek)re a magyar jog irányadó és a magyar bíróságok joghatósága alá esik.
  5. Eltérő rendelkezés hiányában a szerződés a felek szolgáltatásának (ügyfél részéről a díjfizetés, szolgáltató részéről a szolgáltatás) teljesítéséhez szükséges határozott időtartamra jön létre.

IV. Szerződés teljesítése

  1. Szolgáltató egészségügyi Szolgáltatást kizárólag jelen ÁSZF szerint előre foglalt időpontban, saját működési rendje szerinti nyitvatartási idejében nyújtja. Szolgáltató sürgősségi és ügyeleti betegellátási tevékenységet nem végez. Szolgáltató a szolgáltatást a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, továbbá a jelen ÁSZF,
    valamint szakmai protokollok, előírások és szakmai iránymutatások szerint nyújtja.
  2. Szolgáltató rendelkezik az egészségügyi Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételekkel, valamint megfelelő hatósági engedélyekkel. Szolgáltatás nyújtásának helye fizikális vizsgálat esetében szolgáltató telehelye.
  3. Szolgáltató a szolgáltatás nyújtása során jogosult közreműködőt igénybe venni, mely közreműködő magatartásáért úgy felel, mintha maga járt volna el.
  4. Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatási tevékenysége során mindig a páciens érdekeinek figyelembevételével, a tőle elvárható legnagyobb körültekintéssel és gondossággal köteles eljárni, azonban (gyógy)eredmény megvalósítására (az általa nem befolyásolható és előre nem látható számos körülmény miatt) nem tud kötelezettséget vállalni.
  5. Szolgáltató nem felel azokért a károkért, amelyek bekövetkezése arra vezethető vissza, hogy ügyfél nem tartotta be a szolgáltató páciens részére felírt egészségügyi utasításait, javaslatait, vagy megszegte jelen ÁSZF szerinti kötelezettségeit.
  6. A gondos tervezés és az időpontok szigorú tartása ellenére is előfordulhat, hogy a szolgáltatásnyújtásban időbeli csúszás alakul ki. Ebben az esetben szolgáltató csak késedelemmel tudja fogadni páciensét, vagy új időpont foglalását biztosítja. A késedelemből eredő esetleges károkért szolgáltató csak akkor felel, ha a késedelem neki felróható okból következett be.
  7. Ügyfél és az általa felügyelt páciens az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele során köteles a szolgáltató működési rendjét tiszteletben tartani. Szolgáltató a minimálisan elvárható együttműködést sem tanúsító ügyfél esetében a páciens ellátását megtagadhatja.
  8. Egyes szolgáltatások sajátosságai:
    a) akut telemedicina szolgáltatás (AE): időpont legfeljebb 24 órával korábban foglalható, lemondás a regisztrált fiókon belül, legkevesebb 12 órával korábban kezdeményezhető. Naponta 5 AE időpont foglalható, az adott napon 13.00 óráig van erre lehetőség. Szolgáltató az adott napon 13.00 óráig beérkezett kérdésekre aznap 16:00 óráig ügyfél e-mail címére küldött levélben ad leletet.
    b) Nem akut telemedicina szolgáltatás (NAE): időpont legfeljebb 120 órával korábban foglalható, lemondás a regisztrált fiókon belül legkevesebb 12 órával korábban kezdeményezhető. Naponta 2 NAE időpont foglalható, az adott napon 16.00 óráig van lehetőség foglalni. Szolgáltató az adott napra beérkezett kérdésekre 5 munkanapon belül ad leletet ügyfél e-mail címére küldött levélben.
    c) Akut fizikális vizsgálat (AFV): időpont legfeljebb 72 órával korábban foglalható, lemondás legkevesebb 12 órával korábban kezdeményezhető. Naponta 6 AFV időpont foglalható.
    d) Nem akut fizikális vizsgálat (NAFV): foglalás 120 órával korábban foglalható, lemondás legkevesebb 12 órával korábban kezdeményezhető. Naponta 1 NAFV időpont foglalható.

V. Díjfizetés szabályai

  1. Ügyfél a szolgáltatásért a honlapon közzétett („Árlista”), megrendeléskor érvényes szolgáltatási díjat köteles megfizetni.
  2. A fizikális vizsgálatok díja a vizsgálat során esedékes.
  3. A telemedicina szolgáltatás díját az ügyfél a honlapon történő megrendeléssel egyidejűleg, köteles teljesíteni a fizetési kötelezettségét. Amennyiben nem áll rendelkezésre megfelelő összeg a szolgáltatási díj fedezésére, vagy az ügyfél a díjfizetést az időpontfoglalást követő 15 percen belül nem hajtja végre, a megrendelés semmisnek tekintendő és az ügyfél által választott időpont – az ügyfél egyidejű e-mailben történő értesítése mellett – felszabadul.
  4. A honlapon kétféle fizetési lehetőség adott, melyek közül ügyfél választ:
    a) elektronikusan, bankkártyával, vagy
    b) egészségpénztári számla felhasználásával.
  5. Ügyfél tudomásul veszi, hogy szolgáltató, mint adatkezelő által a felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (Székhely címe: 1143 Budapest, Hungária körút 17-19., Adószám: 24386106-2-42), SimplePay üzemeltetője, mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi
    a) e-mail cím,
    b) viselt név,
    c) számlázási adatok.
  6. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: simplepay.hu/vasarlo-aff.
  7. Ügyfél elfogadja a SimplePay szabályzatát, szerződési feltételeit és adatkezelésre vonatkozó gyakorlatát.
  8. A sikeres díjfizetésről minden esetben, az ügyfél által megadott e-mail címre kerülnek megküldésre az elektronikus számlák. A számlák kiállítására a Számlázz.hu rendszerén keresztül kerül sor. Ügyfél elfogadja, hogy a számlázást a Számlázz.hu rendszere végzi, fizetési tranzakció indításával egyidejűen elfogadja, a Számlázz.hu ÁSZF-jét, felhasználási feltételeit (https://www.szamlazz.hu/aszf/) és az adatkezelési tájékoztatóját is (https://www.szamlazz.hu/adatvedelem/).
  9. Ügyfél által történő, IV/8. a) és b) pontjai szerinti szolgáltatás foglalt időpontját megelőző 12 órán túli lemondás esetén az ügyfél által előzetesen megfizetett díj teljes egészében ügyfél részére visszatérítésre kerül szolgáltató által.

VI. Szerződés módosítása

  1. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani annak érdekében, hogy a szolgáltatások javítása, bővítése érdekében fontos és szükséges információt ügyfelei tudomására hozza.
  2. Az ügyfél minden esetben a hatályos ÁSZF-ben foglaltak szerint dönt az aktuális megrendelésről.
  3. A módosítás hatálybalépését megelőző 15 nappal köteles szolgáltató a módosított ÁSZF tervezetét honlapján közzétenni. Amennyiben valamely Felhasználó a megváltoztatott feltételeket nem fogadja el, Megrendelést nem ad le, a Szolgáltatást nem veszi igénybe és jogosult a Felhasználói fiókját törölni.

VII. Szerződés megszűnése

  1. A Szerződés megszűnik:
    d) a III.4. pont szerinti határozott idő elteltével,
    e) szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével, működési engedélyének visszavonásával, elvesztésével,
    f) ügyfél vagy páciens halálával.
  2. Ügyfél nem jogosult a szolgáltatás foglalt időpontját megelőző 12 órán belül megrendelést lemondani.
  3. Felek bármikor jogosultak a szerződést írásban, közös megegyezéssel megszüntetni.
  4. A szolgáltatás érdekében létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül az ügyfél, mint fogyasztó nem gyakorolhatja a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletből származó elállási jogát a szolgáltatás egészének teljesítését követően.
  5. Ügyfél – szolgáltatónak címzett egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal – jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést, amennyiben:
    a) szolgáltató a jelen ÁSZF szerinti kötelezettségeit megszegi és felszólítás ellenére sem teljesíti azokat;
    b) szolgáltató jelen ÁSZF rendelkezéseibe ütközően jogtalanul megtagadja a szolgáltatásnyújtást.
  6. Szolgáltató – ügyfélhez címzett egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal – jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést, amennyiben:
    a) ügyfél a jelen ÁSZF szerinti kötelezettségeit megszegi és felszólítás ellenére sem teljesíti azokat;
    b) szolgáltatási díjat határidőben nem fizeti meg;
    c) tájékoztatási kötelezettségének nem vagy nem megfelelően tesz eleget;
    d) önhibájából egészségügyi szolgáltatásnyújtásra alkalmatlan állapotban jelenik meg szolgáltató rendelőjében;
    e) alapos ok nélkül visszavonja az egészségügyi ellátáshoz adott beleegyezését, megszakítja az egészségügyi vizsgálatot,
    f) szolgáltatóval és/vagy munkatársaival szemben sértő, durva, agresszív, illetőleg erőszakos magatartást tanúsít,
    g) szolgáltató ügyfeleinek nyugalmát, ellátását zavaró magatartást tanúsít a rendelő területén vagy az online térben, többek között: közösségi média, e-mail felhasználásával.
  7. Szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a felek kötelesek egymással elszámolni, amelynek keretében az ügyfél köteles a szolgáltatót mentesíteni a szolgáltatás nyújtása érdekében a felek közötti szerződéssel összefüggésben harmadik személyekkel szemben esetlegesen vállalt kötelezettségei alól.

VIII. Adatkezeléssel kapcsolatos rendelkezések

  1. Szolgáltató által a honlapon és kapcsolódó rendszerekben végzett adatkezelésre vonatkozó szabályokat az adatkezelési tájékoztató tartalmazza.
  2. Az egészségügyi szolgáltatás igénybevételének feltétele a jogszabály vagy szakmai protokoll által előírt beleegyező nyilatkozat megtétele. Az szolgáltatás nyújtásához adott beleegyező nyilatkozat bármikor visszavonható, azonban az ügyfél köteles a szolgáltatónak az alapos ok nélküli visszavonásból eredően felmerült kárát megtéríteni.
  3. Az ügyfél és a szolgáltató kötelesek az elérhetőségi adataikban bekövetkezett változásról egymást tájékoztatni a változást követő legkésőbb 5 napon belül: szolgáltató honlapján való közzététellel, az ügyfél szolgáltatónak címzett levélben, vagy szolgáltató honlapján a regisztrációs adatok módosításával. E kötelezettség elmulasztása esetén a mulasztó felet terheli az értesítés elmaradásából eredő minden hátrányos következmény.
  4. Felek kötelesek a szerződéssel kapcsolatban tudomásukra jutott bizalmas információkat, üzleti titkot megtartani. Így az ügyfél köteles a szerződéssel összefüggésben általa megismert, a szolgáltató működésére vonatkozó, és az alkalmazandó jogszabály szerint üzleti titoknak minősülő információt megtartani, azt harmadik személlyel nem közölheti, nyilvánosságra nem hozhatja. Nem vonatkozik a
    titoktartási kötelezettség az olyan információra, ami köztudomású, nyilvános vagy általánosan ismert, továbbá amelyre az alkalmazandó jogszabály szerint nem vonatkozik a titoktartási kötelezettség. szolgáltató köteles a vonatkozó jogszabály szerint az orvosi titkot megtartani.
  5. Szolgáltató a szolgáltatás megrendeléskor megadott személyazonosító és elérhetőségi adatokat egészségügyi szolgáltatás igénybevétele esetén az egészségügyi dokumentáció részeként jogszabály alapján 30 évig köteles kezelni. Az egészségügyi dokumentáció részét nem képező egyéb személyes adatok esetén a megőrzési idő 5 év, a személyes adatot tartalmazó számviteli bizonylatok esetén a számvitelről szóló törvény szerint, 8 év.
  6. Szolgáltató a személyes adatokat nem továbbítja az EU-n kívüli harmadik országba és az adatokat automatizált döntéshozatal céljából nem használja fel.

IX. Panaszkezelés

  1. Szolgáltató szolgáltatásával kapcsolatos panaszügyintézésre kétféle mód adott:
    a) személyes szóbeli vagy telefon: szolgáltató rendelőjében, nyitvatartási időben;
    b) írásbeli:
    1. postai úton szolgáltató telephelyének címére küldött postai küldemény,
    2. e-mailen: .
  2. Szolgáltató a szóbeli panaszokat lehetőséghez képest haladéktalanul megvizsgálja és szükség szerint megoldást kínál. Amennyiben a panaszos a panaszkezeléssel nem ért egyet, arról szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, melytől kezdve a panasz írásbeli panasznak minősül.
  3. Szolgáltató az írásbeli panasz érkezésének napjától számított 30 napon belül indoklással ellátott álláspontját írásban közli panaszossal.
  4. Ügyfél a panasz kivizsgálása érdekében betegjogi képviseletet ellátó személyhez is fordulhat.
  5. Ügyfél a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez is fordulhat.

X. Záró rendelkezések

  1. Az ebben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, így különösen az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény és a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései, valamint az egészségügyi szolgáltatás nyújtására irányadó szakmai protokollok, előírások az irányadók.
  2. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF tartalmát bármikor megváltoztassa, amely megváltoztatott tartalmú ÁSZF a www.patriciadrstahl. weboldalon kerül – módosítás hatálybalépését megelőző 15 nappal – közzétételre. A megváltozott tartalmú ÁSZF – eltérő rendelkezés hiányában – a hatálybalépését követően létrejött szerződésekre irányadó.

Hévíz, 2023. december 31.

dr. Stáhl Patrícia
Wingenfeld Kft.